ミルトスの木かげで

旧はちことぼぼるの日記

God Bless you!!

まことのいのちを得るために…
……so that they may TAKE HOLD OF THE LIFE THAT IS TRULY LIFE.
(第一テモテ6章18節 写真はミルトスの花)

バナナブレッド

 かなり黒ずみ始めたバナナが4本もあったので、急遽バナナブレッドを焼いた。バナナブレッドと一口にいっても、いろんなレシピがあって結構当たり外れがある。今日私が使ったのは、AllRecipesのサイトで見つけたもので、大当たりだった! AllRecipesのいいところは、読者レビューがついていて、そこで「ここをこのようにしてみたら、なお良かった」みたいなコメントも参照できること。今回も、読者のコメントにあった改訂版レシピを採用した。とても美味しくできたので、忘れないようにメモ。

INGREDIENTS

  • 2 cups all-purpose flour
  • 1/2 teaspoon baking soda
  • 1 teaspoon baking powder
  • 1/2 teaspoon salt
  • 1/2 cup butter
  • 1/2 cup white sugar
  • 1/2 cup brown sugar
  • 2 eggs
  • 1 1/4cup mashed bananas
  • 5 tablespoons milk
  • 1 teaspoon cinnamon
  • 1 teaspoon vanila extract
  • 1/2 cup chopped walnuts (optional)

DIRECTIONS

  1. Sift together flour, baking soda, baking powder, and salt.
  2. In a large bowl, cream sugar and butter. Beat the egg slightly, and mix into the creamed mixture with the bananas. Mix in sifted ingredients until just combined. Stir in milk and nuts. Spread batter into one greased and floured 9x5 inch loaf pan.
  3. Bake at 350 degrees F (175 degrees C) until top is brown and cracks along the top.

 今日は、バナナが多かったので、このレシピを約1.5倍にし、13x9インチの容器で焼きました。 かなり甘めだったので、砂糖はもうちょっと少なくても良かったかな。でも、ふんわりモイストでバナナの風味もよく、とても美味しいです。

ホーム日記ミルトスの木かげで(最新)