ミルトスの木かげで

旧はちことぼぼるの日記

God Bless you!!

まことのいのちを得るために…
……so that they may TAKE HOLD OF THE LIFE THAT IS TRULY LIFE.
(第一テモテ6章18節 写真はミルトスの花)

Just For Today

(日本語訳は下にあります。)

Just For Today . . .
I will try to live through this day only, not tackling my whole problem at once. I can do something at this moment that would appall me if I felt I had to keep it up for a lifetime.


Just For Today . . .
I will try to be happy, realizing that my happiness does not depend on what others do or say, or what happens around me. Happiness is a result of being at peace with myself.


Just For Today . . .
I will try to adjust myself to what is - and not force everything to adjust to my own desires. I will accept my family, my friends, my business, my circumstances as they come.


Just For Today . . .
I will take care of my physical health; I will exercise my mind; I will read something spiriutal.


Just For Today . . .
I will do somebody a good turn and not get found out - if anyone knows of it, it will not count. I shall do at least one thing I don't want to do, and I will perform some small act of love for my neighbor.


Just For Today . . .
I will try to go out of my way to be kind to someone I meet; I will be agreeable; I will look as well as I can, dress becomingly, talk low, act courteously, criticize not one bit, not find fault with anything, and not try to improve or regulate anybody except myself.


Just For Today . . .
I will have a program. I may not follow it exactly, but I will have it. I will save myself from two pests - hurry and indecision.


Just For Today . . .
I will stop saying, "If I had time." I never will "find time" for anything. If I want time I must take it.


Just For Today . . .
I will have a quiet time of meditation wherein I shall think of God, of myself, and of my neighbor. I shall relax and seek truth.


Just For Today . . .
I shall be unafraid. Particularly, I shall be unafraid to be happy, to enjoy what is good, what is beautiful, and what is lovely in life.


Just For Today . . .
I will not compare myself with others. I will accept myself and live to the best of my ability.


Just For Today . . .
I choose to believe that I can live this one day.


Just For Today . . .
        The choice Is Mine!


(c) Emotions Anonymous



〜今日この日 選ぶのは私〜

 今日この日、私はこの一日だけを生きるようにし、自分の問題をすべて一度に取り扱おうとはしません。一生頑張り続けないといけないと思うと気持ちがくじかれるようなことでも、この瞬間になら、私にもできることはあります。

 今日この日、私は幸せになろうと努めます。私の幸せは、他人の言動や、周りの出来事に左右されません。幸せは、自分に満足する時に得られるのです。

 今日この日、私は今あるものに自分を合わせるようにします。何もかもを無理に自分の願いに合わせようとはしません。家族、友人、仕事や環境を、あるがままに受け入れます。

 今日この日、私は身体の健康に気をつけ、心を鍛え、霊の養いになるものを読みます。

 今日この日、私は人に知られないように誰かに善いことをします。もし知られたら、それは数に入れません。自分がしたくないことでも、何か一つはします。そして隣人にささやかな愛の行ないを示します。

 今日この日、私は出会う人に親切であるよう意識して努め、気持ち良くふるまいます。できるだけ良い印象を与えるようにし、服装にも気を配り、声高に話さず、礼儀正しくし、一切あら探しをせず、何にも文句を言わず、自分以外の誰のことも改善したり支配しようとしたりしません。

 今日この日、私は予定を立てます。その通りにはいかないかもしれませんが、それでも予定を立ててみます。そして、せっかちと優柔不断という二つの厄介者から身を守ります。

 今日この日、私は「時間があったら」と言うのを止めます。何をするにも、「時間を見つける」ことはありません。時間が欲しければ、自らそれを作るしかないのです。

 今日この日、私は静かな瞑想の時間を持ちます。そして神について、自分自身について、隣人について思いを巡らします。ゆったりとくつろいで、真理を求めます。

 今日この日、私は恐れません。特に、幸せになることや、人生における善いもの、美しいもの、喜ばしいものを楽しむことを恐れません。

 今日この日、私は自分を他者と比べることはしません。自分自身を受け入れ、力を尽くして精一杯生きます。

 今日この日、私はこの一日を生きることができると信じることを選びます。

 今日この日、 選ぶのは私です。

(日本語訳 はちこ)

ホーム日記ミルトスの木かげで(最新)